martes, 15 de mayo de 2018

Experiencias de Aprendizaje K-grade


LANGUAGE ARTS




A new beginning sound was introduced this week, children learned the beginning sound Yy and the respective short vocabulary with the pictures of each word, in order to make children relate the beginning sound to the picture. As usually, the teacher drew some images on the board and write the name of each of them below, children also drew the vocabulary and the pictures on their notebooks in order to practice later. 


The first activity carried out in class was about mixing and matching. There were some pictures on the left and some words on the right, students had to identify each picture in order to match them to its name. 


As another classwork activity, the teacher asked the children to label some pictures she had drawn on the board. They had to draw the pictures on their notebooks too and then they needed to remember the name for those words and write them down next to the pictures. 


The teacher took students downstairs to the park in order to develop the activity in another context different from the classroom. She brought some little cards with all of the letters from the alphabet. She asked the children to sit on the floor by making a circle, then she said a word from the vocabulary of the beginning sound Yy and students immediately had to look for all the letters from the pile of cards in order to form the word on the floor. 



In this activity, the teacher gave to the children a piece of paper with some pictures from the vocabulary they were working on, they must color the pictures, write the words below and say the words aloud while showing their works. 





Children could practice the beginning sound Yy and the vocabulary through classworks and games. One of these games was a contest, in which students were divided into two groups, one for boys and one for girls. In the first stage, students had to write the word the teacher said on the board, they had to be fastly in order to get points for their groups. In the next stage, they had to take out a piece of paper with the word from a box and immediately they had to draw the picture of the word and write it down on the board. The last stage was about organizing letters to form the word that the teacher said. The team with more points was the winner.

MATH




In this week, the teacher evaluated students’ skills in skip counting by 2’s and 5’s.



LECTO – ESCRITURA





Comenzamos esta semana, observando y conociendo un ritmo musical llamado La Bamba, de la cual se desprendió la frase: “BETTY BAILA BIEN LA BAMBA”. De igual manera se realizaron competencias entre equipos para construir dicha frase.



Otra de las actividades llevadas a cabo fue el juego de la entrevista, con el propósito de enfatizar en la comprensión lingüística. 


N. T. I. 



En esta semana, se decidió integrar el N. T. I. con la materia de Language Arts, es decir, se realizaron ciertas actividades en las que la profesora explicaba todo lo relacionado con el futbol y su contexto, en inglés.
Una de las actividades fue hacer que los niños dibujaran cada uno la bandera del país que se le había asignado en actividades pasadas. Esta vez, lo niños tenían que aprenderse el nombre de su correspondiente país, pero en inglés, asimismo, debían dibujar su bandera en sus cuadernos e identificar y designar en inglés los colores de su bandera, luego colorearla de acuerdo a los colores de la bandera original con la cual ellos se estaban apoyando y por último debían completar con el nombre del país que les tocó, la frase: “I like __________”.




Otra de las actividades de nuestro N. T. I. en inglés, fue hacer que los niños conocieran e identificaran cada una de las partes de una cancha de futbol y su función. La profesora hizo el diseño de la cancha mientras iba nombrando cada parte de ésta en inglés y los niños debían repetir en voz alta, luego ella daba una breve explicación de cómo funcionaba cada parte (en inglés y luego en español) y, por último, les pedía a los niños que pintara cada uno una parte diferente de la cancha. Esto se realizó con el fin de que los niños se fueran familiarizando con el contexto de futbol, conocer las partes de una cancha de futbol, identificarlas y, sobre todo, adquirir nuevo vocabulario en inglés.




Esta actividad se realizó únicamente en el idioma español, en esta semana los niños pudieron aprender mucho más acerca del escenario donde se lleva a cabo un partido de futbol: LA CANCHA! En la cual cada uno plasmó y así mismo compartieron saberes previos con sus compañeros. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario